lördag 4 februari 2012


TYCK OM VARANDRA MEDAN TID GES!


Livet kan förändras från ena minuten till den andra.

Tänk på att de saker du retat dig på hos en människa 
 en gång kommer vara de saker som du förmodligen kommer sakna.

När du blir irriterad eller arg, fundera på hur stort problemet egentligen är.
Relaterat till sjukdom, död eller annan förlust. Välj dina strider!

Var snäll mot dig själv, utan dig själv finns ingenting annat!
Berätta att du tycker om någon, saknar någon.

Tyck om varandra! Medan tid ges!

3 kommentarer:

  1. Sant, så sant Anett.
    Önskar att jag och mina kära kunde ha den livsviktiga diskunionen. Jag är den felande länken.
    Tack för att du är den du är. Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Cecilia, även om det säkert gör ont för dig att ha en sådan situation så tror jag ändå att det är "dina kära" som förlorar i längden. Det är de som det egentligen är synd om eftersom de inte förstår eller kanske inte ens vill försöka förstå.

    Som jag skrev Cecilia, var snäll mot DIG! Har du inte dig själv så har du ingenting. Kom ihåg att du är unik och att ingen kan ta ditt värde ifrån dig! Det är ditt!

    Ibland är det så att man är som en främmande fågel. Och det kan vara det enda skälet till att de andra fåglarna pickar och hackar på en. Då kanske man ska flyga någon annastans där man träffar andra som inte redan har en förutfattad mening om en. Det kan vara där som man får en ny chans att vara och bli uppskattade för precis den man verkligen är.

    Tack Cecilia för att du finns! kram

    SvaraRadera
  3. Tack, ditt svar värmer mer än du kan ana. En tår trillar nedför min kind.
    Du har ett så stort hjärta och jag känner så mycket för dej, önskar dej allt gott. Kärlekskram Cecilia

    SvaraRadera