lördag 25 februari 2012


Tack för att ni finns!



Vissa människor kommer in i ens liv för en viss uppgift och sedan försvinner. Vissa kommer för att stanna. Allt och alla har sin tid!

Allt har en mening! Även det svåra. När kära går ifrån oss eller vi blir illa behandlade så finns det trots allt en mening bakom det svåra. Vi möter samma typer av problem tills vi lärt oss tackla dem. När dörrar slås igen så öppnas nya. En av livets lagar.

För bara några månader sedan så kändes livet riktigt mörkt. Jag hade inom loppet av 3-4 år mist fem familjemedlemmar eller vänner och tre djur. Jag hade varit med i hälften av dödstillfällena och jag sa förtvivlat i november till dem på andra sidan att nu måste vara slut på all denna "död". Jag höll på att dö själv... inombords.

Jag steg tillbaka, sa högt att NU släpper jag taget. Nu överlåter jag till livet att visa mig vägen. Jag ger upp på att kämpa, det får bli som det blir.

Efter detta har allt gått i en ljusare riktning! Jag har fått nya vänner som visar mig vägen, som har hjälpt mig att öppna upp mitt hjärta igen. Öppna upp det för livet!

Dörrar öppnas upp, bokstavligen och jag fylls av förundran och enorm tacksamhet över allt fint jag får möjlighet till. Livet börjar kännas lätt och det har jag inte varit med om på många många år.
Jag har en lapp uppsatt ovanför skrivbordet med texten - Du är på rätt väg!
För det känns sannerligen så!

Jag vill tacka alla gamla vänner för att ni finns kvar! Vi har historia tillsammans och mer kan vi skapa.
Jag vill tacka alla nya vänner för att ni kommit in i mitt liv! Vare sig det är för kort eller längre tid.
Vi har alla unika uppgifter att utföra tillsammans och jag är öppen för att förverkliga dem!

Tack för att ni finns!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar