torsdag 23 februari 2012


Drivkraft!



För att orka med sånt som är mindre roligt eller kanske tom svårt.... vad det nu än må vara. Så behöver man en drivkraft, eller flera. Vad är din drivkraft i livet? Vad får du energi av?

Jag får drivkraft av att "göra gott", att få människor att se livet på ett annat sätt, ett lättare sätt. Att få glädja människor eller vara ett stöd. Jag mår bra av att driva vissa hjärtefrågor på ex nätet. 
Men jag får också enorm drivkraft av naturen! Eller att måla, skriva och fota.
Kärlek, närhet och upplevelser är andra källor att hämta kraft ur.

Men kom ihåg att allt detta egentligen bara är verktyg för att hämta den kraft som redan finns inuti dig själv. Man kan säga att "drivkraft" är det som driver kraften ur sin källa och gör att du kan ha nytta av den.

Allt du behöver har du inom dig! Det gäller bara att komma på knepen att hämta fram det. Hitta dina knep!


1 kommentar:

  1. Hejsan...
    nu är jag här :)
    Läste nyss på FB och gick vidare till hit ;)

    Själv har jag en blogg om mitt liv och min drivkraft ;)

    Lägger till dig på min blogg <3<3<3

    Många ljuvliga helgkramar min vän <3<3

    SvaraRadera