fredag 10 februari 2012

Tack vare min MS!


Det finns en sak som jag kan tacka min MS för och det är att jag UPPLEVER livet på ett annat sätt idag.
Jag ser detaljer som jag inte sett förut, jag känner dofter, hör ljud osv osv. Det är som att mina sinnen suger åt sig allt det goda i livet för att kompensera för det svåra jag fått.

Men jag är sååå mycket RIKARE idag, TACKVARE min MS!

Utan den skulle jag väl rullat på i de gamla hjulspåren, gjort saker men inte upplevt dem. Samlat minne men inte kunnat känna dem. Jag hade som de flesta andra fortsatt ta en massa saker för givet.

Idag så är jag genuint lycklig varje dag som jag kan gå ur sängen själv, som jag kan fixa min egen frukost och ta mig ut utanför huset. Jag SER det vackra som finns runt mig, jag ser vackra detaljer. Jag tar dem till min minnesbank för att kunna njuta av dem den dagen som det kanske inte längre är möjligt.

Jag är på ett sätt glad för att jag fick MS som gav mig denna insikt. Men jag kan känna sorg över att jag inte insåg detta tidigare och jag känner sorg för människor som inte lär sig ens av egna svåra händelser.

Livet är verkligen precis just nu och det blir inte bättre än du gör det till.
NJUT av det som är!
SE dig omkring!
UPPLEV livet, lev det inte bara!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar