måndag 21 januari 2013


Svaret på mitt autentiska jag!


Det blev intressanta diskussioner ang vad som är ens autentiska jag.

Men så plötsligt så fick jag svaret. Det är överhuvudtaget inte intressant var detta autentiska jag finns eller om det ens finns.

Det intressanta är vem vi vill bli. Vad vi gör för att skaffa oss insikter att ta lärdom av för vårt framtida jag.
Det intressanta är hur vi hanterar situationer, hur vi väljer att reagera och vad som blir konsekvenserna av detta.

Vi kan i varje minut välja att starta på nytt, välja nya tankebanor, välja att säga ja till livet.

Det som format oss kan vi inte ogöra. Det vi varit med om kan vi inte förändra. Men vi kan förändra förutsättningarna för det som skall komma.

Det är vad vi gör, som är det intressanta. Egentligen inte var vi varit eller vad vi säger att vi är - utan vad vi tänker och vad vi gör.

Med andra ord:
Vi får till oss det som vi ska ta lärdom av. Det spelar ingen roll vad som är "jaget" för det viktiga är att få rätt insikter så att vi kan ändra vårt beteende som en följd av lärdomar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar