tisdag 24 april 2012

Vilken häftig dag!



Började med läkarbesök som inte var så häftigt... eller ja, men inte på ett kul sätt.
När jag sitter där och väntar så börjar jag och en äldre dam samspråka. Visade sig att hon var 90+ som hon kallade det. Hon var hur klar som helst och berättade att hon både körde bil och spelade bridge.

Hon berättade att barnen hade samlats för att avkräva henne bilnyckeln. Vilket hon motsatte sig eftersom hon upplevde sig alert. Fortsatte berätta att hon gått med på att testa sig i körsimulator vilket ordnades via husläkaren.

Hon berättade ingående om dessa två timmars tester. Så log hon och blinkade till mig och sa.... - Läkaren ville bli som jag när hon kommer i min ålder.
För att fira det hela och visa sina barn att hon fortfarande är myndig så gick hon och köpte en ny bil! HELT utan barnens hjälp!
Så skrattade hon och sa att hon kanske skulle sälja den trots allt så inte ungarna behöver slåss om den. Jag kan köpa mig en gammal Rolls istället och åka till himlen med den!
Vilken underbar dam! Jag vill bli som Elsa när jag blir 90+!

Glad av denna verkliga historia gick jag (vilket normalt aldrig händer) och spenderade hela 100:- på färgdlada bling-bling till mig själv och sedan tog jag 100:- och stack i näven på en hemlös som jag ofta bara passerar förbi med ett litet försynt leende.

Dessutom strålar solen och både humlor och fjärilar flyger omkring! Kan inte bli mer förnöjsamt! ♥

1 kommentar:

  1. Vilken underbar dag Du har haft Anett <3<3<3
    Vilken ljuvlig dam på 90+ och vilken härlig inställning hon hade till livet <3<3<3

    Superhärligt och underbart <3

    Kram till Dig från mig ;)

    SvaraRadera