tisdag 3 april 2012

Alltid lättare att hjälpa andra!



Det spelar ingen roll hur "duktig" man är, hur många kloka ord man delar med sig av, hur mycket gott du skänker andra.... det finns ändå alltid tillfällen då alla och envar kan behöva hjälp från någon annan.

Psykologen mår inte alltid bra psyiskt, läkaren mår inte alltid bra i kroppen och frissan kan inte alltid göra i ordning sitt eget hår. Vi är beroende av varandra, vare sig man vill eller ej så är varje individ en liten men viktig del av ett stort maskineri.

Många säger att jag är så klok, har så bra tankar och kan så mycket om att må bra. Jo det är väl sant!Det har blivit mitt "kall" Jag har en lång lång väv att plocka detta ur. Men tror ni jag är bra på att alltid tänka rätt själv?
*Ler*! Även jag har andra, som känner mig väl, som får styra upp mig emellanåt. Det är bara så som det ska vara.
Det finns inga mirakelmänniskor, det finns mer eller mindre kloka och goda människor. Vi har alla olika gåvor så alla behövs. Dock så är vi alla "bara" människor!

Så glöm inte att även den som verkar stark, klok och duktig kan behöva just DIN hjälp och omtanke vid något tillfälle. Så sträck på dig! Du finns här av en anledning!

Och...på så sätt kan vi göra världen till en bättre plats att leva i. : )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar