lördag 28 april 2012



Jag är nyförälskad!
I livet!





Jag har inte känt så här på så länge jag kan minnas. Många år av sorger och bekymmer har passerat och livet har mest varit ett nödvändigt ont.
Så är det som att en enorm våg av kärlek plötsligt sköljer över mig och det finns inga ord för att beskriva känslan som följer.

Jag har under så lång tid haft så mycket i mitt hjärta som viljat komma ut. Så mycket kärlek och omtanke som funnits där men som inte tagits emot eller uppskattats... eller som helt enkelt stoppats undan pga att mottagare har saknats.
Och plötsligt dyker det upp en hel mängd goa underbara människor som vill ta emot. Som ser den kärlek jag har i mitt hjärta, den omtanke jag besitter och det stöd som jag kan ge. De inte bara tar emot, de uppskattar det, värdesätter det och ger mig så enormt mycket kärlek tillbaka.

Och det fantastiska är ju att ju mer man ger, desto mer får man tillbaka!
Jag kan inte beskriva vilken lycka jag känner. Det är som att kärleken kommer i alla former just nu, från de mest oväntade håll, från de mest efterlängtade håll.

Ikväll när solen gick ner över sjön så föll plötsligt en stark stråle ljus rakt genom träden mot mitt ansikte. Till och med solen skänkte sin kärlek och jag mindes några kärleksfulla ord från dagen.

Jag har nog aldrig upplevt så mycket kärlek som just nu. "Love is all around!" ... och jag känner mig nyförälskad av kärlek till livet, av att älska andra människor och att vara älskad tillbaka.
Att plötsligt inse att man kan älska livet, DET är lycka, sann lycka!
Är så innerligt tacksam!



Med KÄRLEK kan vi göra världen till en bättre plats att leva i!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar