torsdag 22 mars 2012


Law of attraction!


Har funderat mycket de senaste dagarna på vad jag vill göra av resten av mitt liv, vad jag har och vad jag vill ha.
Jag har funderat på varför fattiga människor fortsätter att vara fattiga, varför vissa människor överöses med pengar utan att de anstränger sig. Ödets lott???

Läste om en hemlös man som bara väntade på döden. Så kom där plötsligt en kvinna och körde på honom. Hon drog in honom i bilen och körde till sjukhuset. Hon skällde på honom för att han låg där och hade gett upp. Sedan kom hon till honom varje dag på sjukhuset och mannen fick plötsligt livslust igen.
Nu är de gifta och han har ett jobb, ingen skulle tro att han varit där han var.
Men VAD var det som fick honom att ändra sig? Jo han sa att han plötsligt "vaknade upp"! Han ville ha ett riktigt liv igen... och så blev det!

Lagen om attraktionskraft!

Så om jag VILL ändra mitt liv då kommer jag att ändra mitt liv.
Då är frågan... om jag inte vill ha MS/vara sjuk så ska jag alltså tänka att jag är frisk och så blir jag det?! Om jag vill ha mer pengar så ska jag inte tänka att jag inte har dem, utan jag ska tänka ATT jag redan har pengar. Vill jag ha kärlek i mitt liv så ska jag tänka att jag redan har det osv osv.
Stora saker!

Men vad har man att förlora? Inget! Denna tankevurpa är alldeles gratis och det finns inga kända negativa biverkningar... som det så vackert heter. Så från och med nu så ska jag fokusera rätt så att jag drar till mig det som jag vill ha i mitt liv. Så får vi se vad som händer! Positiva vibbar som sprids runt mig och till andra.


Tillsammans kan vi göra världen till en bättre plats att leva i!


4 kommentarer:

  1. Tack, jag känner dom vibbarna.
    Kramar om dej
    Cecilia

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt. Se och lär av alla möjligheter som finns. Vill du och kan du föreställa dig så är det möjligt.

    SvaraRadera
  3. Detta om Attraktionslagen är fenomenal kan jag säga<3
    Tankes kraft är stor och en vägvisare dit du är<3

    Jag jobbar med detta varje dag och säger till mig varje morgon flera gånger......

    Jag ÄR frisk
    Jag Älskar mig själv
    Jag Duger som jag är
    Jag behöver inte bevisa för någon att jag duger
    Jag ÄR Unik

    Jag tackar sängen för att jag fått sovit så underbart i den.
    Jag tackar för....
    att jag har 3 underbara barn
    att jag har en underbar man
    att jag har ett ljuvligt hem
    att jag har ett ljuvligt liv

    Och jag kan bara säga att detta är sant <3
    Jag har sett förändringar omkring mig och i mitt liv <3

    Kram min goa underbar vän <3

    SvaraRadera
  4. Tack goa fina vänner!!!
    Härligt att höra er entusiasm!
    Nu kör vi så det ryker!!! : )

    kramar i massor

    SvaraRadera