lördag 17 mars 2012


Freaking out!



Så här känns min MS-hjärna när den överbelastas av koncentration!

Hur roliga omständigheterna än ser ut så orkar jag emellanåt inte med vissa saker som exempelvis ständiga ljud. Timmar av musik, biltrafik, TV, affärer, när folk pratar, och allra helst när det pratas i mun på varandra och det är flera konversationer på en gång... då flippar jag! Jag tappar det jag vill säga och flika in. Jag måste koncentrera mig så totalt så hjärnan liksom klappar igen emellanåt. Upplevde detta nyligen då jag dessutom var tvungen att prata och förstå ett annat språk.

Det är så fruktansvärt tråkigt för jag VILL ju vara med... i livet! Och hur säger man att man vill vara med, men ändå behöver gå ifrån? Hur ska jag kunna begära att andra verkligen innerst inne kan förstå en sådan tvetydig sak?

Jag säger bara en sak - du som orkar - LEV livet medan tid ges! Men försök också förstå att andra kanske inte kan.

Tillsammans kan vi göra världen till en bättre plats att leva i!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar