onsdag 25 januari 2012

Längtan - en kraftfull energi

När smärtorna skär genom min ryggrad så att jag nästan tappar andan, då måste jag hitta kraften att vilja vidare ändå. Jag vägrar låta mig fångas av min MS, stängas in och tappa livlusten. Så jag brukar bokstavligen kasta mig på mitt fotoalbum för att tanka mig full med kraft igen.

Längtan är en kraftfull energi! När jag ser denna bilden så längtar jag enormt efter den där ljumma kvällen och just den här underbara solnedgången. Till och med myggen är förundrade över det vackra och glömmer totalt av att det finns mat i närheten.

Man kan höra en fisk slå någonstans där ute. Och man känner kvällsbrisen rulla in med ett täcke av svalare luft. Går upp till huset och sätter mig på altanen. Minns dagen och värmen från solen. Bara njuter av att livet är gott.

Åh, NU mår jag bättre. Jag flyttade min tanke från smärtan, till förnöjsamheten.

2 kommentarer:

  1. Smiter in och hälsar på & kommenterar med lite.Fin blogg & fina bilder & tavlor.
    Kram
    Kim

    SvaraRadera
  2. Tack Kim, roligt att du tycker det! kram

    SvaraRadera