måndag 10 december 2012


Hitta tillbaka!




Jag och min far bråkade för det mesta inom fem minuter. Enligt mig bråkade vi, enligt honom så diskuterade vi.

Jag sa aldrig att jag älskade honom. För inte kunde man älska någon som man nästan bara bråkade med.

När han var bortgången så gick jag i samtal. Jag hade svårt att hantera sorgen över allt jag borde sagt och gjort men framför allt, att jag inte förmådde mig att älska honom.

Då frågar min psykolog - Varför tror du att man inte kan älska någon även om man alltid bråkar?
Kanske bråk betyder att den andre är viktig för dig. Om du inte skulle bry dig om personen så skulle du inte bry dig om vad han sa eller gjorde heller.
Alltså tolkar jag det som att du älskade din pappa!

Ja, så då lärde jag mig att kärlek inte handlar om att aldrig bråka eller om man är oense om saker, utan det handlar om att man alltid hittar tillbaka till varandra, att den andre betyder så mycket så man försöker igen och igen och igen.



Tillsammans gör vi världen en bättre plats att leva i!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar