måndag 23 juli 2012


Serena - allt kommer bli bra!


Fjärilen flyger omkring från den ena vackra blomman efter den andra. Den flyger där fritt och den flyger där så vackert.

Den ängslas inte över mänsklighetens bekymmer och mödor. Den vet inte vad pengar är, den vet inte vad döden är, den vet inget om svek och hjärtesorger. Den vet inget om meningen med livet.

Den flyger från blomma till blomma för att suga i sig sin nektar. Det är det enda den vet, instinktivt.

När jag gick min promenad nu ikväll så var himlen grå och vinden fläktade ordentligt. Så hörde jag orden i vinden, de orden som jag själv brukar säga:

LITA PÅ LIVET!

Allt är som det ska och är det inte som det ska så kommer det att bli som det ska - Serena!
En italienare såg namnet på båten och stannade till. Han förklarade på temperamentsfull italiensk-engelska  med viftande armar:
- If not everything is good now it will be good soon - SERENA!


Om jag litar på livet, litar på att jag har beskydd och får guidning, att jag kommer få det jag behöver och att smärta besparas mig... då kan jag släppa min oro. 
Så jag bad högt att de pengar jag behöver skall komma till mig, att falska människor ska försvinna ur mitt liv, att min MS ska fortsätta hålla sig lugn och att mina nära och kära ska få det beskydd de behöver.

- Allt kommer bli bra....om inte nu, så snart!  SERENA!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar