fredag 1 februari 2013


Sjön dröm!

Nej inte felstavat! Tyckte det var lite kul att leka med orden i rubriken, skön dröm är i det här fallet en dröm om sjön.

I natt drömde jag om en sprillans ny stor segelbåt. Jag stod där nere i ruffen och kände doften av nytt, tittade mig omkring och kände en sådan enorm lycka. Hade drömbåten äntligen blivit verklighet?
Jaa, det hade den!

ALLT är möjligt! Mången verklighet är kommen ur en dröm, en vision en gång.

Alltid så här års får jag sådan enorm längtan efter sjön. Det slår aldrig fel. Kan åka runt i timmar för att leta vinteröppna båtförsäljningsställen. Bara känna doften, bara se!
För att inte tala om båtmässan som är i antågande. Snart snart!

Att komma in där på mässan, höra sårlet, känna doften av båt. Jo det är en speciell doft. Träffa människor som går där och tänker på sommaren, pratar om sommaren, planerar för sommaren. Då är man ju nästan där - i sommaren, på sjön.

Jag växte upp på sjön. Jag har några av mina underbaraste barndomsminnen från sjön.
Att åka vart man vill. Att uppleva naturen. Att vara den lilla människan som måste böja sig för vädrets makter. Att mysa till oljelampans sken på kvällen, känna kvällsbrisen rulla in, däcket blir fuktigt.
Att vakna av kluckande mot skrovet och titta ut på ett glittrande hav. Att se fiskmåsarna dyka för mat. Fundera på vart det ska bära hän denna dag. Njuta av livet!

Åh vill ut på sjön - nu! Ok inte nu nu, men snart nu.
Får drömma om sjön så länge, "sjöna" drömmar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar