lördag 20 oktober 2012


Perspektiv!



Tänk att det är så att man måste se motsatsen för att verkligen uppskatta det man har!

Innan min MS så förstod jag inte att uppskatta att varje dag kunna gå själv, sköta sig själv, ta sig ur sängen själv osv osv. Idag är varje moment en glädje!
Jag har blivit så mycket rikare för jag ser alla de där små lyckorna!

Det har varit en period nu där många fått svåra besked. Allvarliga sjukdomar för egen eller näras del, eller andra svåra saker att ta in såsom svek av olika slag ex där människor visar sig vara någon annan än de utgett sig för att vara eller där de lovat något viktigt som sedan inte hållits osv.

Min akupunktör säger att sådana här perioder av mycket mörker, tunga saker beror på det kosmiska.
Jag är nog benägen att hålla med, för nu har det varit en förskräcklig period av mörker för både mig och faktiskt de flesta jag känner.

Kontentan för min del är ändå att ta detta som en lärdom om att jag egentligen har det förskräckligt bra!
Jag har människor omkring mig som bryr sig, de jag inte kan lita på blir avslöjade.
Jag har det jag behöver och behöver inte vara avundsjuk på grannens gröna gräsmatta för den är inte äkta!

Andra människors öden ger en själv perspektiv!
Så ta tillvara det fina du har, det finns där när du bara öppnar ögonen.





2 kommentarer:

  1. Nellie Gillesdotter20 oktober 2012 kl. 14:13

    Så fantastiskt fint du har skildrat denna din svåra tid med en optimism och kämparglöd som ändå lyser igenom hela berättelsen......Anett du är en kämpe & glädjespridare <3......kram <3

    SvaraRadera
  2. Tack för dina uppmuntrande ord!

    Vet inte om det är en svår tid men mörk har den helt klart varit. Inte bara för mig utan för så många runt om vilket naturligtvis påverkat mig.

    Visst kan man säga att den varit svår ur perspektivet att det gör ont att upptäcka att människor inte är vad man tror att de är eller att stup i ett ställas inför mer eller mindre allvarliga sjukdomar för nära och kära.

    Men jag lever ju efter att allt har en mening, annars skulle jag gått och krävt ner mig för länge sedan. Så jag försöker se meningen med detta och tycker jag förstod den idag - vara tacksam för det jag har!

    Och det är vad jag vill sprida till andra - var tacksam för det fina ni har i era liv!

    kramar <3

    SvaraRadera